De last-minute training met 3 oefeningen voor een zomerlichaam

De hoge temperaturen houden aan en de zonvakantie is in zicht, maar jij bent nog niet klaar om je in je zwemshorts te hijsen? Met deze drie oefeningen ben je de koning van elke strandtent. Laat die zon maar komen. De work-out is ontwikkeld door personal trainer Dylan Jones en bedoeld om je spieren snel op te pompen en te zorgen dat je er op je best uitziet in je zomerkleding. V-hals toegestaan. Soort van.

1. Dumbbell calf raise

Sets: 3 / Herhalingen: 20 / Rest: 60 seconden

Sta rechtop en houd twee dumbbells langs je zij. Plaats de ballen van je voet op een gewichtsplaat met je hielen tegen de vloer. Laat je tenen naar voren wijzen, til je hielen van de vloer en span je kuiten aan. Ga langzaam terug naar de startpositie.

2. Kettlebell farmer’s walk

Sets: 5 / Herhalingen: 100m / Rest: 60 seconden

Houd twee kettlebells langs je zij. Houd je armen stijf en sterk en loop met korte, snelle passen – doe dit zo snel mogelijk. Draai om en loop terug.

3. Bicep curl

Sets: 5 / Herhalingen: 30 seconden / Rest: 30 seconden

Houd twee dumbbells bij je dij, handpalmen naar buiten. Gebruik je biceps om de dumbbells op te tillen tot schouderhoogte, laat zakken en herhaal.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op Men’s Health.