Zo bestrijdt De Zeeuw dat zijn BALR. producten massaal nagemaakt worden

Demy de Zeeuw gaat lekker met zijn kledingmerk BALR. Zijn omzet is gestegen naar €10 miljoen per jaar en hij heeft de stap naar Amerika gemaakt. Het succes van zijn kledingmerk kent alleen wel een keerzijde. Op grote schaal proberen mensen zijn producten na te maken. Tegenover het online magazine De Ondernemer vertelt hij op welke manier hij deze copycats probeert te bestrijden.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Miami. 🌴

Een bericht gedeeld door Demy de Zeeuw (@demydezeeuw) op

Winkel in Enschede

De BALR. print is eenvoudig na te maken en dat maakt het voor mensen, voornamelijk in het geval van de shirts, makkelijk om de producten na te maken. Tegenover De Ondernemer vertelt De Zeeuw: “In Enschede was een winkel met een hele etalage vol nep-Balr.-petten en -truien. Soms zijn het ook jongetjes van 15 jaar die de shirts namaken, omdat ze geen geld hebben om er een te kopen. Dan gaat iemand van ons langs de ouders om te vertellen waar hun kind mee bezig is en dat dat strafbaar is. Soms is het wel zielig, maar je moet toch een lijn trekken.”

Anti-copycat team

Dat Demy de Zeeuw niets aan het toeval overlaat blijkt uit het volgende. Hij heeft een heel team samengesteld aan mensen die copycats opsporen. Deze medewerkers speuren het internet, en met name de sociale media, af om de namakers te waarschuwen en op te sporen.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

The @balr_yacht in Ibiza! 🖤 #Buildingthebrand

Een bericht gedeeld door Demy de Zeeuw (@demydezeeuw) op

10 miljoen

De omzet van BALR stijgt nog maandelijks. In 2017 kwam het merk uit op zo’n 10 miljoen euro. Dit doen ze zonder een cent uit te geven aan marketing, zo stelt De Ondernemer. Het merk moet het vooral hebben van hun instagrampagina (1,1 miljoen volgers) en de 433 instagrampagina (16,5 miljoen volgers) die ook van Demy de Zeeuw is. Daarnaast zet de voormalig speler van AZ en Ajax zijn grote netwerk aan beroemdheden op slimme wijze in, door hen gratis spullen te sturen. Het bereik van BALR is hierdoor enorm.

Behalve Demy de Zeeuw zijn er nog meer Nederlandse (ex)profvoetballers die een poging hebben gewaagd om de modewereld te veroveren, maar gemakkelijk is dat niet. Deze 7 (ex)spelers flopten met hun modemerken.

Bron: De Ondernemer