De 10 beste voornemens voor voetballers in 2019

Voor veel mensen betekent de overgang van het ene jaar in het ander dat ze met een schone lei willen beginnen. Goede voornemens zijn daarom een mooie manier om jezelf te verbeteren en dat geldt ook zeker op het gebied van jouw voetbalcarrière, ongeacht of dat een carrière op het hoogste niveau is of in de krochten van de Kelderklasse. Wij hebben daarom 10 voornemens opgesteld die toch zeker het proberen waard zijn.

Meer trainen

Heb jij je in 2017 regelmatig afgemeld voor trainingen met belabberde redenen? Dan wordt 2019 het jaar dat jij geen training over gaat slaan (tenzij het echt niet anders kan). De trainer zal die verbeterde inzet merken en jouw conditie ook.

Sterker lichaam

Een sterker lichaam zorgt er niet alleen voor dat de kans op blessures verkleint wordt, het zorgt er ook nog eens voor dat jij een betere voetballer wordt. Dus: altijd al overwogen om een abbo op de sportschool te nemen? Doen!

Minder schwalbes

Tja, moeten we hier nog veel dieper op ingaan? Een schwalbe is zo ongeveer de meest gehate actie in het voetbal, dus stop daar gewoon mee. Je wilt toch niet bekend staan als een matennaaier?

Minder kaarten pakken

Een beetje agressie is prima en je kunt wel eens tegen een kaart aanlopen, maar als het in 2018 elke wedstrijd raak was wordt het tijd om in de spiegel te kijken en te zeggen: dat mag dit jaar wel wat minder. Dat geldt ook voor de mate waarin je jouw agressie toont. Horrortackles zien we liever ook niet meer in 2019.

Onbetwiste basisspeler worden

Op de bank zitten kan behoorlijk frustrerend zijn. Zeker als je iets van ambitie hebt. Maak met jezelf dan de afspraak dat dit hét jaar wordt dat je een onbetwiste basisspeler wordt. Daar moet dan ook alles voor wijken, dus op stap voor een wedstrijd kan niet meer.

Minder vaak met een kater op het veld staan

Daarmee komen we op het volgende punt: probeer het eens wat vaker rustig aan te doen tijdens het stappen de avond voor een wedstrijd. Daar ga je beter van voetballen én het voelt verrassend goed. Echt. Probeer het maar eens.

Minder vaak te laat komen

Er zijn maar weinig dingen zo irritant voor een trainer (en de rest van de spelers die wel altijd op tijd is) als iemand die standaard een paar minuten te laat komt. Koop desnoods 3 wekkers om ervoor te zorgen dat je wat vaker op tijd bent.

Minder egoïstisch doen

Een beetje pingelen op z’n tijd is prima, maar sla er niet in door en heb wat oog voor je medespelers. Als het goed is zal dat resulteren in meer punten én blije teamgenoten.

Minder op de scheids zeiken

We snappen best dat een verkeerde beslissing van de scheids frustrerend kan zijn, maar deze beste man doet ook zijn best. Plus, zonder de scheids kunnen jullie niet eens aan de wedstrijd beginnen, dus probeer het eens wat rustiger aan te doen.

Stoppen met roken

Het voornemen der voornemens is ook zeer toepasselijk op het voetbal. Simpelweg omdat het zorgt voor een fitter lichaam en een betere conditie. Nog niet overtuigd? Dit zijn de 4 effecten van een sigaret op jouw wedstrijdprestaties.

Hier moet je toch wel even mee vooruit kunnen. Alvast een succesvol voetbaljaar toegewenst!