De 3 beste beenspieroefeningen voor de box to box middenvelder

In het moderne voetbal is een goede box to box middenvelder onmisbaar voor elk team. Je weet wel, die middenvelder met 8 longen en een hoeveelheid kracht waar je bijna bang van wordt. Het ene moment is hij namelijk mee aan het verdedigen en zo’n 10 seconde later moet hij alweer bij de zestien van de tegenstander staan, dus een stel gespierde benen is noodzakelijk voor deze positie. Ramires, de ex-box to box middenvelder van Chelsea, deed daarom regelmatig deze workout die bestaat uit drie oefeningen.

Leg Press

Start in een zittende positie op de leg press machine, breng je knieën tot je borst en zet je voeten tegen het platform, waardoor je een hoek van 90 graden creëert. Houd je rug recht en strek langzaam je benen, zonder dat je de knieën vastzet aan het eind van de beweging, door met je hielen te duwen. Laat het gewicht vervolgens weer zakken naar de startpositie en herhaal de oefening.

10 herhalingen, 3 sets

Calf Raise

Zet je schouders onder het apparaat en positioneer je voeten naar voren, met je hak hangend over het onderste platform. Door op je tenen te gaan staan en je hielen omhoog te trekken duw je het gewicht omhoog. Houd dit heel even vast voordat je weer terug gaat naar de startpositie en het gaat herhalen. Hieronder zie je nog wat duidelijker hoe de oefening werkt.

10 herhalingen, 3 sets

Leg Curl

Ga met je gezicht naar beneden op de leg curl machine liggen, haak je voeten onder de roller pads en houd je knieën recht. Til je voeten rustig op totdat je knieën bijna volledig gebogen zijn. Ga terug naar de startpositie en herhaal de oefening.

10 herhalingen, 3 sets

Voeg deze workout regelmatig uit en je zult binnen no-time ijzersterke benen hebben waarmee jij kilometers gaat vreten alsof het niets is. Wil jij ook je bovenlichaam flink trainen? Dan wordt dit jouw nieuwe workout voor een snoeihard bovenlichaam.

Bron: FourFourTwo