Deze 3 sprintoefeningen gaan jouw tegenstanders slopen

We hebben het al vaker gehad over één van de meeste gevaarlijke wapens in het hedendaagse voetbal: de sprint. Spelers als Sanchez, Hazard, Walcott en Bale zijn stuk voor stuk beesten op de eerste meters. De één moet er wat harder voor trainen dan de ander, maar trainen doen ze allemaal. In de onderstaande video van My-Personaltrainer hebben we drie sprintoefeningen op een rijtje gezet die de profs allemaal gebruiken om hun snelheid te optimaliseren. Voer deze training twee keer per week uit en binnen de kortste keren ben je niet meer te houden!

Belangrijk bij de eerste 2 oefeningen is de uitvoering, vooral de eerste 3 tot 4 stappen! Houd je bovenlichaam in deze fase laag bij de grond en zorg dat je borst voor je voorste been blijft. Zo zet je al je kracht maximaal om in een voorwaartse beweging! Bij oefening 3 train je niet alleen je bovenbenen met de knie-extensie, maar misschien nog wel belangrijker, de heupflexoren (deze spieren worden vaak onderschat). Binnen slechts een aantal weken zijn de eerste resultaten al zichtbaar.

Binnenkort komen wij terug met nieuwe sprintchallenges en gaan we natuurlijk weer een stapje verder! Blijf niet achter en ga er fanatiek mee aan de slag als je echt progressie wilt blijven boeken. Deel deze training met al je voetbalmaten en wellicht is het zelfs verstandig deze sprintoefeningen met je trainer te overleggen. Jullie worden onverslaanbaar op de eerste meters!

Lees ook: Zo krijg jij de sprongkracht van Cristiano Ronaldo

My-PersonTrainer

Wil jij de hele week door tips en oefeningen om je lichaam te verbeteren? Voor slechts €5 euro per maand insipireren de experts van My-PersonalTrainer je met superhandige tips en tools, workouts, challenges en gezonde recepten. Dit alles zit verwerkt in een hele mooie app waarin je ook nog eens jouw prestaties kunt monitoren. Dat klinkt als muziek in de oren toch? Meer info over dit topinitiatief vind je hier.