Dit zijn de 4 voordelen voor voetballers om veganist te zijn volgens Bellerin

In alle opzichten is Bellerín een absolute trendsetter geworden in 2018. Vooral op het gebied van fashion scoorde hij dit jaar punten op de London Fashion week, maar de Spanjaard heeft dit jaar ook aangegrepen om zijn dieet drastisch te veranderen. Wat begon als een probeersel voor enkele weken is uitgelopen op een nieuwe lifestyle. Hector Bellerín is namelijk compleet van het vlees en andere dierlijke producten afgestapt.

Met andere woorden, Bellerín is veganist geworden. Is dat wel verstandig als topsporter vraag je je misschien af? Bellerín vertelde erover in een kort interview en ziet zelfs alleen maar voordelen.

Voordelen Veganistisch dieet volgens Bellerin

  1. Minder stijfheid – “Een van de belangrijkste voordelen voor mij is dat mijn lichaam veel minder stijf wordt na de wedstrijd. Voorheen had ik bijvoorbeeld best veel last van mijn enkels na een harde wedstrijd en voelde ik ontstekingen en stijfheid ontstaan. Nu is dat niet meer.”
  2. Kortere hersteltijd – “Net zo belangrijk als het vorige argument is de hersteltijd na een wedstrijd. Die is veel korter dan eerst.”
  3. Minder voorzorgsmaatregelen: “Doordat mijn enkels nu sneller herstellen en minder last hebben van ontstekingen en stijfheid hoef ik mijn enkels niet eens meer in te tapen.”
  4. Meer energie: “Toen ik begon met mijn vegan-probeersel voelde ik na 3 weken echt een toename in mijn energielevel. Ik werd wakker in de ochtend en ik had zoveel energie. Voorheen was ik juist iemand die 5 keer op de snooze-knop drukte.

Eiwittekort?

In eerste instantie was Bellerin bang dat er onvoldoende eiwitten voor spierherstel in zijn vegan dieet zouden zitten, maar er zijn volgens hem voldoende veganistische producten met veel proteïnen. “Denk hierbij aan groenten maar ook gedroogde noten.” Mocht je het 2 minuten durende interview met Bellerín willen terugkijken dan kan dat hieronder.

Of de vegan lifestyle voor iedereen werkt is natuurlijk maar de vraag, maar mocht je benieuwd zijn dan kun je het natuurlijk altijd eens proberen. Merk je na 4 weken geen verschil dan kun je altijd teruggaan naar een dieet dat wel vlees bevat.