5 manieren waarop een zwembad jou deze zomer in shape gaat houden

Bij deze temperaturen zou het zomaar kunnen dat je dit artikel leest terwijl je al naast het zwembad ligt. Dan ben je op de goede weg, want nog beter is jezelf terug in het zwembad gooien en een beetje actief blijven. Veel zwemmen kan jou lekker fit houden tijdens de zomerstop en wel om de volgende redenen.

Herstellen

Het zwembad is uitermate geschikt om jouw vermoeide (of misschien wel licht geblesseerde) lichaam te helpen herstellen. Met name spelers die last hebben van hun gewrichten hebben veel baat bij zwemmen. In tegenstelling tot bij hardlopen krijgen je gewrichten in een zwembad geen harde klappen op te vangen, maar blijf je wel gewoon in beweging. Een perfect begin om weer terug in vorm te komen.

Great cardio day??feeling good?

Een bericht gedeeld door Cristiano Ronaldo (@cristiano) op

Full body workout

Bij een goede zwemsessie train je bijna elke spier in je lichaam. Zwemmen is een total body workout wanneer je jezelf een beetje pusht.

Verbrand meer calorieën dan hardlopen

Een volwassen man verbrandt zo’n 7 calorieën per minuut wanneer hij zwemt. Dat is niet ontzettend veel, maar je kunt het opschroeven door in plaats van te zwemmen te aquajoggen. Dan verbrandt je zo’n 11 a 12 calorieën per minuut. Dat is zelfs meer dan bij hardlopen (8-10 calorieën per minuut). Lekker toch!

Spieren verwennen

Als je dan toch een keer gaat hardlopen tijdens de zomerstop dan is het zwembad wel de ultieme plek om je lichaam weer tot rust te brengen. Je maakt de spieren los en helpt de afvalstoffen af te voeren die normaal gesproken voor stijfheid zorgen.

Teambuilding

Met je teamgenoten naast een zwembad zorgt ervoor dat het groepsgevoel aanwezig blijft. Zeer belangrijk bij een teamsport als voetbal. Daarna barbecueën met flink wat kippetjes erop voor de eiwitjes. Lekker bezig boys.

Neem nog een duik en geniet van het weer!

Leestip: Deze 9 voedingsmiddelen zijn perfect voor tijdens de zomerstop