5 uitstekende redenen om vaker watermeloen te eten

Het is al een behoorlijke tijd heel warm in Nederland. De zomer is met een vliegende start begonnen en dat is natuurlijk super chill, want van goed weer worden wij vrolijk. Daarnaast krijg je met het goede weer ook zin in zomerse dingen zoals watermeloen. Watermeloen is niet alleen een waterkanon (what’s in a name), maar dit zomerse fruit is ook nog eens hartstikke gezond.

5 voordelen van de watermeloen

  1. Dorst wordt vaak verward met honger. Neem een stuk watermeloen om beide gevoelens te verzadigen met een minimaal aantal calorieën.
  2. Onderzoekers in Texas hebben ontdekt dat watermeloen min of meer hetzelfde effect heeft als die kleine blauwe wonderpilletjes. Dit komt door de citrulline en arginine in de vrucht. Deze zorgen voor de aanmaak van stikstofoxide, wat ervoor zorgt dat de bloedvaten zich ontspannen – Viagra doet in principe hetzelfde. Watermeloen is daarnaast ook nog eens zonder recept te verkrijgen.
  3. Wist je dat watermeloen vol zit met arginine? Uit onderzoek gepubliceerd in the Journal of Nutrition blijkt dat het eten van watermeloen zorgt voor meer vetverbranding en meer spieropbouw. Spiermassa zorgt voor meer vetverbranding dan vet, klinkt logisch nietwaar?
  4. In één stuk watermeloen (1/16 van een watermeloen) bevat 33% van je ADH vitamine A en 39% van je ADH vitamine C.
  5. De pitjes van een watermeloen kun je eten. Ze zijn niet erg smakelijk, dus waarom zou je ze opeten? 100 gram watermeloenpitten (dat zijn er heel wat) bevatten 28,3 gram eiwitten. Dat lijkt ons genoeg om even door te bijten.

Dus, als je nog een reden nodig had om watermeloen te eten, bovenstaande 5 redenen lijken ons meer dan voldoende. Op zoek naar meer info over fruit & sporten? Deze 8 types fruit mogen niet ontbreken in een sportdieet.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op Men’s Health.