6 types fruit die elke voetballer voor de wedstrijd zou moeten eten

Voeding wordt door veel (amateur)voetballers nog niet als een kans gezien om je prestaties te verbeteren. Zonde, want de juiste voeding op het juiste moment kan wel degelijk het verschil maken tussen een topprestatie van 90 minuten of van maximaal een uurtje. Fruit kan hier een belangrijke rol in spelen. Het kan je herstel een boost geven, meer energie geven en je overall performance verbeteren. Deze 6 types fruit zou elke voetballer moeten eten voor een maximale prestatie.

Bananen

De voedingsstoffen in bananen hebben voordelen voor ons hart, spieren, zenuwen, nieren en botten. Ze zijn het ideale voedsel voor een wedstrijd omdat ze een hoge portie koolhydraten bevatten, die omgezet kunnen worden in energie.

#somostodosmacacos #weareallmonkeys #somostodosmonos #totssommonos

Een foto die is geplaatst door Nj ?? ? neymarjr (@neymarjr) op

Rozijnen

Fruit is altijd beter als het vers en rijp is, maar als je wilt dat ze je energie geven en de nodige voedingsstoffen bezorgen die je nodig hebt voor een voetbalwedstrijd is het soms beter om een mix van vers en gedroogd fruit te eten. Rozijnen, zwarte bessen, vijgen en sultana’s falen nooit in het geven van energie.

Abrikozen

Abrikozen zitten vol met voedingsstoffen als vitamines A, C & E, kalium, ijzer en beta-caroteen en zijn daarom de ideale pre-match snack. Ze beschermen het hart, voeden de longen, stoppen hoesten en zijn makkelijk te verteren. Als je er meer energie uit wilt halen moet je ze gedroogd eten.

Blauwe bessen

Deze bessen zijn een goede pre-match maaltijd om het immuunsysteem te helpen, wat vaak aangetast wordt tijdens het voetballen. Deze antioxidanten neutraliseren de vrij radicalen (moleculen) die geproduceerd worden bij het metabolisme en beschermen het lichaam tegen de beschadigende effecten van deze vrije radicalen.

Appels

Door de hoge mate van vezels die ze bevatten vullen ze onvoldoende inname van vezels in ons lichaam. De catechines en quercetine flavonoïde antioxidanten die in appels gevonden zijn kunnen de longen van voetballers beschermen en er dus voor zorgen dat de motor van ons lichaam goed loopt.

Aardbeien

De aanwezigheid van nitraat in aardbeien kunnen je helpen om minder zuurstof nodig te hebben tijdens het voetballen, waardoor je ook minder snel vermoeid raakt. Je kunt ze ook mixen met druiven, aangezien dit ook een goede bron van nitraat is.

Leestip: Deze 7 groenten moet iedere sporter in huis hebben

Bron: Four Four Two