7 legale varianten van doping die iedereen mag gebruiken

In tegenstelling tot de profs hoef jij na de wedstrijd waarschijnlijk geen dopingtest te doen. Laat dat geen reden zijn om illegale medicijntjes te gebruiken, want deze kunnen flinke schade aan je gezondheid toebrengen. Wil je geen onnodige risico’s lopen maar wel de voordelen van doping gebruiken, eet dan het volgende voedsel. Dit is doping, recht uit de natuur.

Kippenlever

100 gram kippenlever levert 281% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitame B12. Deze vitamine is verantwoordelijk voor het bouwen van rode bloedcellen, welke zuurstof naar de spieren transporteren. Meer rode bloedcellen betekent meer zuurstof naar de spieren en dus verbeterde prestaties.

Quinoa

We vermoeden dat Hulk van Zenit St. Petersburg dit spul bij het ontbijt, lunch én diner eet. In Quinoa zit namelijk het stofje genaamd ecdysterone, dat effectiever werkt dan de anabole steroïde Dianabol. Wanneer je veel ecdysterone en eiwitten binnenkrijgt bevordert dat de spiergroei met maar liefst 7%. Voor je het weet zie je eruit als een beest!

Soja

Sojabonen zijn rijk aan phosphatidylserine. Dit stofje zorgt ervoor dat je hartslag verlaagt en jij je hoofd koel houdt. Uit onderzoek blijkt dat de slagen van golfers maar liefst 15% nauwkeuriger worden door verhoogde inname van phosphatidylserine. Het is zeer aannamelijk dat jouw passing ook een stuk preciezer wordt wanneer je veel soja binnenkrijgt.

Garnalen en Kalkoen

Aminozuren zijn belangrijk voor het afstoten van zuren die vermoeidheid in spieren veroorzaken. In Garnalen zit bèta-alanine, een aminozuur dat er voor zorgt dat je veel langer door kunt trainen. Je moet deze aminozuur wel op regelmatige basis binnenkrijgt, anders heeft het vrij weinig effect. Makreel en kalkoen leveren je ook veel van deze aminozuur.

workout biefstuk

Biefstuk!

Yummie! Voor de meeste onder ons is het absoluut geen straf zoveel mogelijk bief te eten. Een goede biologische biefstuk bevat veel carnitine. Dit verhoogt het testosteron en helpt je spieren repareren.

Haring

Vind je dit visje niet te vreten? Misschien moet je het toch maar eens leren eten. Het bevat namelijk een bijna illegale hoeveelheid vitame D. Deze vitamine is eigenlijk niet eens een vitamine, maar een hormoon die de productie van testosteron opvoert en dus je spieren helpt opbouwen. Breng snel even een bezoekje aan de haringboer, want één portie is al genoeg voor 115% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine D.

Olijven

Met name de kalamata olijven zijn rijk aan polyfenol hydroxytyrosol. Dit stofje verbetert de productie van mitochondria, wat de brandstof van lichaamscellen omzet in energie. Energie gaat daardoor sneller richting de spieren en zorgt ervoor dat jij helemaal ready bent voor de wedstrijd.

Leestip: Dit zijn de gezondheidsvoordelen van pittig eten

Bron: Men's Health