AS Roma heeft na 5 jaar eindelijk weer een shirtsponsor

Elk jaar zijn de AS Roma shirts wat ons betreft één van de mooiste van het jaar en dat had ongetwijfeld te maken met het feit dat er geen sponsoring op het shirt stond. Alleen maar de clubkleuren en verder niks. Dat is voorlopig voorbij, want na 5 sponsorloze jaren heeft AS Roma eindelijk een geschikte partner gevonden. Goed voor de club en het ziet er ook gewoon prima uit, dus al met al een goede zaak.

AS Roma x Qatar Airways

Het contract is volgens bronnen direct effectief en daarom zullen ze vanavond in de Champions League halve finale tegen Liverpool al met de naam van de luchtvaartmaatschappij op de voorzijde van het shirt spelen. Hoewel er geen officiële financiële details naar buiten zijn gebracht, is de deal naar verluidt zo’n €40 miljoen waard in de komende drie jaren (tot eind 2020/2021). Een recordbedrag voor AS Roma en volgens de club ‘één van de grootste sponsordeals ooit’ onder alle Italiaanse clubs.

In het 90-jarige bestaan van de club is het slechts de zevende shirtsponsor, waarvan de afgelopen vijf jaar dus volledig sponsorloos waren. Toch wel opvallend voor een club als Roma. President Jim Pallotta is in ieder geval erg tevreden.

‘De aankondiging van de samenwerking is een resultaat van ‘behind the scenes’ discussies die de laatste 8 maanden hebben plaatsgevonden met Qatar Airways, geleid door ons commerciële team in Londen met hulp van het hele Roma team en komt op een belangrijk moment in de clubgeschiedenis, zowel op als buiten het veld.

Met een nieuw stadion waarvan de constructie later dit jaar begint en het team dat de halve finales van de Champions League voor het eerst bereikt heeft in 34 jaar is het een spannende tijd om een Roma fan te zijn. We zullen de Qatar Airways naam met trots op onze shirts dragen en we kijken er naar uit om samen te werken aan sportieve en commerciële successen in de toekomst.’

Wij vinden het er in ieder geval niet heel storend uitzien op het shirt. Bij Corinthians hebben ze voor een shirtsponsoring gekozen die heel uniek is. In het begin van de wedstrijd zie je ‘m namelijk niet, maar tegen het einde van de wedstrijd zou je ‘m wel moeten zien. Hoe ze dat doen check je hier.