Deze 9 voedingsmiddelen zijn perfect voor tijdens de zomerstop

Het voetbalseizoen is voor de meesten afgelopen en laten we eerlijk zijn, dit betekent voor velen heel wat minder lichaamsbeweging dan tijdens het voetbalseizoen. Gelukkig hoeft dit niet direct tot meer gewicht te leiden, want met de onderstaande 9 ingrediënten blijf je tijdens de zomerstop gewoon in shape.

Rode peper – In een rode peper zit de stof capaïcine. Deze stof zorgt niet alleen voor de pittige smaak van de peper, maar verhoogt ook je verbranding en geeft je langer een verzadigt gevoel. Eén gram per maaltijd is al genoeg om je verbranding te verhogen.

rode peper

Gember – Gember is een bron van antioxidanten, magnesium, kalium en vitamine B6. Gember zorgt ervoor dat je minder snel honger krijgt, stimuleert de vetverbranding en voorkomt vetophoping. Dat is mooi, toch?

Wortel – Wortels bevatten caroteen en dit wordt omgezet in vitamine A. Caroteen versnelt de stofwisseling.

Eiwitten – Een maaltijd die voor een groot gedeelte uit eiwitten bestaat zorgt voor gemiddeld zo’n 25 kcal meer aan verbranding dan een koolhydraatrijke maaltijd. Deze calorie-verbrandende werking heeft alles te maken met het feit dat het je lichaam meer energie kost om eiwitten te verteren dan koolhydraten.

Havermout – Tjokvol mineralen en daarom zijn deze langzame koolhydraten de perfecte ontbijt-pap. Een kom van 150 gram havermout geeft je 26 gram eiwitten. De voedingsvezels zorgen ervoor dat je de hele dag door energie hebt.

Aardbeien – Ze zijn rijk aan vitamines, caloriearm, bevatten veel vezels én onderzoek wijst uit dat ze je bloedsuikerspiegel kunnen verbeteren.

Zwarte bessen – Zwarte bessen zijn rijk aan anthocyanen. Anthocyanen beschermen je hersencellen tegen de soorten stress die met Alzheimer worden geassocieerd. Zie het als een workout voor je hersenen.

e6d2c1b84cb2c0f44ae12a982a7a3b0b

Hüttenkäse – 11 gram eiwitten per 100 gram klinkt misschien niet als de hoeveelheid waar jij naar op zoek bent, maar wat top is aan deze eiwitten is dat ze jou de hele dag haarscherp houden. Caseïne wordt namelijk langzaam in je bloedbaan geabsorbeerd, waardoor je spieren heel de dag klaar zijn om te werken.

Eieren – Eieren zijn top! 12,6% van het gewicht bestaat uit eiwitten van de beste kwaliteit. Dat komt neer op 5,53 gram per ei. Wanneer je 2 eieren bij je ontbijt eet heb je al 20% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen. De essentiële aminozuren en lichtverteerbaarheid van eiwitten maken het één van de beste ontbijtjes om je dag mee te starten.

Leestip: Wat gebeurt er met je lichaam als je een tijdje niet traint?