David Beckham start zeer binnenkort nieuw merk genaamd ‘House 99’

David Beckham is dan misschien ‘al’ 42 jaar oud, hij staat nog altijd bekend als de bekendste stijlicoon uit de voetbalwereld. En die stempel zal niet gauw verdwijnen. Hoewel Hector Bellerín zijn best doet de plek van Becks over te nemen, de voormalig captain van de Engelse nationale ploeg gaat in 2018 zijn imperium verder uitbreiden. Over een maand brengt hij namelijk een geheel nieuw grooming merk op de markt genaamd ‘House 99’.

Getting ready for something big. @House99 #House99 #HomeToYourNextLook

Een bericht gedeeld door David Beckham (@davidbeckham) op

Geen nieuw kledingmerk voor Beckham dus, maar een lijn verzorgingsproducten bestaande uit vooralsnog 13 producten. Het varieert van moisturizers tot haarproducten. “Ik ben zo blij dat ik House 99 eindelijk met de wereld mag delen” zei Beckham in een statement. “Voor mij is verzorging niet alleen hoe je eruit ziet, maar ook hoe je je voelt. Het gaat om je prettig voelen, nieuwe dingen proberen en je nieuwe look vormen. Ik heb House 99 gecreëerd om mensen te inspireren en ze de producten te geven waarmee ze kunnen experimenteren en zich daar comfortabel bij gaan voelen.”

House 99 is overigens een samenwerking met L’Oréal. De Fransen hebben het technische verhaal gedaan, Beckham heeft zich bemoeit met alle andere zaken zoals de stijl, productnaam, design en verpakking. De merknaam House 99 is overigens een verwijzing naar het jaar 1999, waarin hij trouwde met Victoria, vader werd van Brooklyn en de treble (Premier League, FA Cup en Champions League) won met Manchester United.

Voor de geïnteresseerde mooiboys, House 99 wordt exclusief via Harvey Nichols gelanceerd op 1 februari. Daarna komt het vanaf 4 maart in 19 landen terecht. Of Nederland hier één van is weten we niet.