De grafische verschillen tussen FIFA 16 & 17 in beeld gebracht

Elke keer dat er een nieuwe FIFA game gelanceerd wordt door EA Sports ziet het er weer een tikkeltje beter uit. De spelers lijken wat meer op hun real life dubbelganger, de bewegingen zijn wat soepeler en de stadions zien er beter uit. De overgang van FIFA 16 naar 17 is echter een grotere dan normaal. Voor de eerste keer loopt de FIFA game op een Frostbite engine, ook wel bekend van Battlefield, en dat is te merken aan de graphics. Waarschijnlijk had je tijdens het spelen van de demo wel door dat het er realistischer uit ziet, maar die verschillen worden pas écht duidelijk als je de beelden naast elkaar zet.

In onderstaande video van Digital Foundry wordt de gameplay van FIFA 17 naast die van 16 gezet, om op perfecte wijze het verschil te laten zien. Het grootste verschil zit ‘m in de lichtinval en daardoor wordt een mooier beeld en betere stadionsfeer gecreëerd. Let daarbij vooral op de lichten in het stadion, de kleur van het gras en natuurlijk de spelers zelf.

De officiële release van FIFA 17 op 29 september kan niet snel genoeg hier zijn. Tot die tijd moeten we het met de demo doen.

Leestip: Dit is de lijst met 50 beste FIFA 17 talenten & hun groeipotentie