De Premier League heeft weer iets bedacht om nog meer geld te gaan verdienen

Of de Premier League de beste competitie ter wereld is kun je over discussiëren, maar dat het de rijkste is staat wel vast. Door de enorme populariteit over de hele wereld krijgen ze bakken met geld via televisie-inkomsten, willen bedrijven voor grof geld voor op het shirt staan en ze hebben nu nog iets bedacht om wat extra cash binnen te harken. Vanaf volgend seizoen zal er namelijk niet alleen meer sponsoring op de voorkant van het shirt te vinden zijn.

Één van de twee Premier League badges op de mouwen zal verdwijnen en mag ingevuld worden met een sponsor naar keuze. Al is dat natuurlijk afhankelijk van de afspraken die zijn gemaakt met de hoofdsponsor. Er wordt verwacht dat de waarde van sponsoring op de mouw op ongeveer 20% van wat de hoofdsponsor betaalt. Bij United betaalt Chevrolet €54 miljoen per jaar, dus die 20% is toch maar weer een kleine €11 miljoen waard. Daar kunnen Nederlandse clubs alleen maar van dromen.

Het ligt voor de hand dat clubs eerst naar mogelijkheden zoeken bij bestaande partners om huidige sponsordeals uit te breiden. Voor de kleinere clubs is een gezamenlijke sponsordeal ook een goede optie. Zonde van de shirts, geld is natuurlijk net wat belangrijker voor de clubs.

Leestip: Nieuwe hoofdsponsor van FC Barcelona verbreekt het record van Manchester United

Bron: Footy Headlines