Zo groeit het BALR. van Demy de Zeeuw naar een jaarlijkse omzet van €100 miljoen

Demy de Zeeuw heeft natuurlijk een mooie voetbalcarrière gehad, maar op zakelijk gebied gaat het nog veel beter. Als één van de gezichten achter het kledingmerk BALR. timmert hij al jaren hard aan de weg en afgelopen jaar werd er een omzet van €10 miljoen geboekt. Prachtig natuurlijk, maar nog lang niet genoeg. Ze hebben namelijk een droom en dat is om een wereldspeler te worden met een omzet van €100 miljoen.

De omzetgroei van BALR.

‘Wat wij maken is wat sporters dragen als ze van het veld af komen’, zegt Thomas van Mastbergen als Head of Digital Marketing van BALR. aan emerce.nl. ‘Het is een lifestyle die we beschikbaar maken voor het grote publiek. We groeien jaarlijks met 100 procent. Dit jaar bedraagt de omzet 20 miljoen euro. In 2022 moet dat minstens 100 miljoen zijn.’ Ook afgelopen jaar is de omzet dus met 100% gegroeid van 10 miljoen naar 20 miljoen dit jaar.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Weekend Vibes ☀️ What are your plans this weekend? 🚗 @thijstimmermans #BALR #LifeOfABALR #Lifestyle #Weekend

Een bericht gedeeld door BALR. (@balr) op

De kracht van influencers

Misschien wel de belangrijkste kracht achter de groei van het merk is de aanwezigheid op social media. Momenteel wordt er met 1.200 (!) social influencers gewerkt en dat zijn onder andere de meest bekende voetballers. Volgens van Mastbergen spelen deze influencers een cruciale rol in de ‘inspiratiefase van de klant’. Want ja, vette foto’s waar mooie (succesvolle) mensen opstaan in de kleding van BALR. spreekt meer aan dan een simpele banner.

Voor die samenwerking met de influencers wordt trouwens niet betaald. Ze geven gewoon gratis kleding weg aan de influencers die goede foto’s / video’s heeft gemaakt. Hierdoor ontstaat een win-win situatie, want de content van de influencer is gratis te gebruiken op de social media van BALR. en omdat het bereik van BALR. gigantisch is kunnen de influencers weer nieuwe volgers krijgen.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Don’t limit your challenges. Challenge your limits 👌 Can you guess the car? 🚘 📸 @virginiodamo #BALR #LifeOfABALR #Menswear #Car

Een bericht gedeeld door BALR. (@balr) op

Niet alleen influencers

De mannen achter het merk weten dat de droom van €100 miljoen omzet niet alleen via social media bereikt zal worden en daarom werken ze samen met agentschappen, distributeurs en retailers. ‘Daarnaast willen we het e-commerce platform ‘lokaliseren’. Zo kunnen we nieuwe markten snel toevoegen. Dat betekent dat we de lokale betaalmethoden gemakkelijk kunnen aansluiten en de webshop in de lokale taal toegankelijk is. De digitale content die hiervoor nodig is willen we snel kunnen toevoegen en centraal beheren, net als de media-inkoop.’

Niks dan respect voor deze ondernemersbazen. Het volledige interview kun je hier lezen.

Het succes kent natuurlijk ook een keerzijde, want als je zo’n succesvol merk neerzet dan weet je dat mensen het gaan proberen te kopiëren. Hoe ga je daarmee om? Zo bestrijdt De Zeeuw dat zijn BALR. producten massaal worden nagemaakt.

Bron: De Ondernemer