Deze workout van 1 minuut bezorgt jou ijzersterke benen

Als er twee ledematen belangrijk zijn bij het voetbal, zijn het natuurlijk die stelten onder je romp. Je benen moeten jou 90 minuten lang over het veld tillen en het liefst op een flink tempo met een flink aantal explosieve sprints tussendoor. Na al die kilometers wil je ook nog fatsoenlijke passes en schoten kunnen afleveren, dus het is duidelijk wat je als voetballer moet doen: investeren in je benen. Deze oefening van slechts 1 minuut is uitermate geschikt om ijzersterke beenspieren te kweken én aan je uithoudingsvermogen te werken.

Deze workout bestaat uit vier oefeningen en twee verschillende tempo’s. Je begint met 15 seconden tempo squats, die de bovenbeenspieren even flink aanpakken. Vervolgens verhoog je het tempo en doe je een aantal push-ups tussendoor om je uithoudingsvermogen en kracht te testen. Vanaf de 30 seconden tot 45 seconden gaat het tempo weer omlaag en doe je tempo lunges die je gegarandeerd gaat voelen in je bovenbenen. Tenslotte is het nog even 15 seconden vlammen met een aantal hoge sprongen tussendoor waarbij je je knieën omhoog haalt.

Je zult zien dat die ene minuut maximaal gassen een heleboel gaat opleveren. Sterkere benen, meer kracht in je core, een verbeterde coördinatie en een flinke boost in uithoudingsvermogen.

Op zoek naar nog meer uitdaging? Dan is deze loodzware workout voor een beestachtig sportlichaam wel wat voor jou.