Waarschijnlijk gaat FIFA 18 een nieuw weersysteem krijgen

Elk jaar wordt de nieuwe FIFA weer een beetje realistischer. FIFA 17 is bijvoorbeeld weer een stukje mooier en beter dan de vorige editie met nog mooiere stadions, lichtinvallen en spelers. Toch zijn er altijd dingen die verbeterd kunnen worden. Over het publiek wordt wel eens geklaagd, maar ook de weersomstandigheden zijn niet echt realistisch. Als het regent heb je dat de volle 90 minuten. Als je zon hebt, heb je dat de volle 90 minuten en ga zo maar door. Daar gaat in FIFA 18 mogelijk verandering in komen, want Frostbite lijkt te mikken op een dynamisch weersysteem.

Dynamisch weersysteem FIFA 18

De nieuwe Frostbite Engine heeft dit al toegepast bij nieuwe games als Battlefield 1, Need For Speed en Mass Effect: Andromeda. Volgens EA DICE’s Patrick Bach is het systeem veel meer dan alleen maar mooie graphics. Het heeft namelijk veel effect op de tactiek die je hanteert. Ben je tijdens Battlefield 1 de piloot van een gevechtsvliegtuig en zie je bijna niets meer door de regen of mist? Dan ga je waarschijnlijk naar beneden om je maten op de grond te helpen. Het verandert je manier van spelen. Zo kan het veranderende weer ook gevolgen hebben voor je FIFA-tactiek.

Als het opeens hard gaat regenen heeft dat gevolgen voor de snelheid van je spelers, is de precisie van passes minder en keepers hebben meer moeite met het verwerken van een bal. Allemaal aspecten waar je in het echte voetbal rekening mee moet houden, dus dat zou ook in FIFA verwerkt moeten worden. Zeker als je streeft naar een zo’n realistisch mogelijke gameplay. We zullen zien of EA het dynamische weersysteem van Frostbite in FIFA 18 gaat verwerken. Tot nu toe is het nog niet officieel aangekondigd door EA, maar we weten inmiddels wel al redelijk veel over de komende voetbalgame. Dit zijn in ieder geval al 5 features die echt het verschil gaan maken met FIFA 17.

Bron: Dream Team FC