Dit wordt de nieuwe hoofdsponsor van FC Barcelona

Dat het contract met Qatar Airways aan het einde van dit seizoen afliep wisten we al en dat ze dus op zoek waren naar een nieuwe hoofdsponsor wisten we ook al. Die nieuwe partij is nu bekend en zoals de geruchten al gingen is het inderdaad een Aziatisch bedrijf. De naam zal velen echter verrassen, want bij ons was dit bedrijf nog niet bekend. We hebben het over een Japans e-commerce bedrijf, genaamd Rakuten.

barca-rakuten

Of de Catalaanse fans hier blij mee zullen zijn is nog maar de vraag natuurlijk. Persoonlijk vinden wij het niet bepaald een vooruitgang als je puur naar het uiterlijk kijkt, al weten we nog niet zeker of dit het officiële design wordt. Voor een grote club als FC Barcelona zijn de bedragen echter veel belangrijker dan hoe het eruit ziet en dat bedrag is duizelingwekkend. Ze krijgen jaarlijks zo’n €55 miljoen van Rakuten om op het shirt te staan.

Meer dan het recordbedrag van €54 miljoen die United van Chevrolet krijgt. Barça heeft een contract getekend voor 4 jaar met Rakuten, dus in die periode krijgen ze een totaalbedrag van minimaal €220 miljoen Daar zullen de fans dan wel weer blij mee zijn.

Leestip: Engelse club harken miljoenen aan sponsorgeld binnen met trainingskleding

Bron: Footy Headlines