Drie drankjes die je helpen om in vorm te blijven

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: er is geen enkel drankje ter wereld waar je extra kilo’s op magische wijze door verdwijnen. En citroenwater dan? Ook niet. Gelukkig zijn er wel drankjes die jouw gewichtsverlies een boost kunnen geven. In combinatie met een gezonde levensstijl natuurlijk, anders schiet het nog niet op.

Drie uitstekende keuzes met zijn eigen superkrachten.

koffie 2

Koffie

Yes, koffie! Onderzoek heeft uitgewezen dat het drinken van twee tot drie koppen koffie voor de training ervoor kan zorgen dat je langer en harder traint. Uiteraard resulteert dat weer in het verbranden van meer calorieën. Onderzoek van de Journal of Sports Medicine and Physical Fitness toonde aan dat koffiedrinkers bijna 20% meer herhalingen konden doen op de leg press machine. Drink je koffie dan wel zwart, want op smaak brengen met melk en suiker zorgt er alweer voor dat de gunstige effecten verdwijnen.

IJswater

Waarom koud water jou gaat helpen afvallen is eigenlijk vrij logisch. Doordat het koud is moet je lichaam meer energie verbruiken om je lichaam op 37 graden te houden. Mitzi Dulan, auteur van The Pinterest Diet, zegt dat je tot 100 calorieën meer verbrandt door drie keer per dag 682 milliliter koud water te drinken. Als je dit elke dag doet scheelt dat zo’n 5 kilo op jaarbasis.

Groene thee

Ten eerste: groene thee bevat nul calorieën, dus dat is al een win. Ten tweede: het bevordert vetverbranding en gewichtsverlies. Tijdens een onderzoek van de Journal of the American College of Nutrition dronken de deelnemers per dag vier of meer koppen groene thee voor twee maanden lang. Deze personen verloren gemiddeld 3 kilo meer dan de personen die in plaats van groene thee gewoon water dronken. Onderzoek van de European Journal of Nutrition toont aan dat groene thee-drinkers gemiddeld minder wegen en een smallere middel hebben. De cafeïne en antioxidant catechine combinatie zou daar de oorzaak van zijn. Kies dan wel voor vers gebrouwen thee zonder toevoegingen.

Leestip: Wat moet je drinken voor, tijdens en na de wedstrijd?

Bron: Esquire