Het nieuwe FC Barcelona thuistenue heeft een opvallend design gekregen

Hoewel Barça afgelopen weekend nog de Copa del Rey in de wacht sleepte kunnen de Catalanen onmogelijk terugkijken op een geslaagd seizoen. Rivaal Real Madrid werd kampioen en na een wonder tegen PSG in de Champions League was Juventus veel te sterk voor Messi en consorten. Of het aan het tenue lag betwijfelen we, maar het is duidelijk dat Nike en Barcelona het komend seizoen over een andere boeg gooien met dit gedurfde tenue.

FC Barcelona thuistenue 2017/2018

Aan de kleuren van het tenue is natuurlijk niks veranderd, maar het gestreepte rood-blauwe design is vervangen door een opvallende variant. Vanuit het midden van het shirt worden de rode strepen steeds dunner in een vervagend effect. De tinten rood en blauw zijn dit jaar ook iets donkerder dan vorig seizoen.

Nog een verandering is natuurlijk de hoofdsponsor op de buik, want na 4 jaar Qatar Airways prijkt de naam van het Japanse Rakuten dit jaar voor het eerst op de tenues. Unicef is nog steeds op de onderrug te vinden en ook de Catalaanse vlag is weer in het shirt verwerkt. De vlag is op subtiele wijze verwerkt in de nek van het shirt.

Niet alle fans zullen even blij zijn met dit moderne design, maar wij kunnen het wel waarderen dat Nike voor deze gedurfde look is gegaan. Het ziet er ook gewoon goed uit, dus wat ons betreft een geslaagd thuistenue. Het nieuwe Barcelona thuistenue is vanaf 1 juni hier verkrijgbaar.

Leestip: 13-jarig Barça-wonderkind Xavi Simons maakt debuut voor Oranje