Grafisch designer geeft nieuw Juventus logo een upgrade

Toen Juventus het nieuwe clublogo presenteerde stond de voetbalwereld even stil. Fans van over de hele wereld vonden het maar niets en dat lieten ze weten via social media. We nemen ze overigens niks kwalijk, want ook wij vinden het meer een merklogo dan een clublogo, maar we leven nu eenmaal in een voetbalwereld waarin de clubs steeds meer een merk worden. Het nieuwe logo is geschikter voor marketingdoeleinden en blijkbaar is dat dus belangrijker dan de prachtige identiteit van een club. Voor degene die onder een steen geleefd hebben, dit is het nieuwe logo:

juventus nieuw logo

Upgrade van het nieuwe logo

Een grafisch designer liet het echter niet bij zitten en besloot om het nieuwe logo een upgrade te geven. Na 10 minuutjes in Photoshop bezig te zijn geweest kwam hij met het onderstaande logo en dat is tien keer beter. Het is een prachtige combinatie van het nieuwe logo en de belangrijkste kenmerken uit het oude logo. Binnen no-time ging dit nieuwe ontwerp viraal en iedereen dacht hetzelfde: waarom hebben de creatievelingen bij Juventus dit niet bedacht?

Leestip: Op Juventus geïnspireerde Serie A-logo’s zouden er zo uit zien