Inter tekent nieuwe sponsordeal met Chinees bedrijf

In juni kocht het Chinese bedrijf Suning Holdings Group 69 procent van de aandelen van Internazionale en dat heeft geleid tot een nieuwe sponsordeal met datzelfde bedrijf. De nieuwe eigenaren gaan de naam van het trainingscomplex namelijk veranderen en claimen een plek op de trainingskleding van de Milanezen. Ondanks het feit dat ze de rechten op de naam van het trainingscomplex en de jeugdacademie hebben, houden ze de geschiedenis van Inter in het achterhoofd bij de benaming.

Inter x Suning sponsordeal

Vanaf de dag van vandaag zal het trainingscomplex van de club de naam ‘The Suning Training Centre in memory of Angelo Moratti’ dragen, en de jeugdacademie wordt ‘The Suning Training Centre in memory of Giacinto Facchetti’ genoemd. Zo eren ze twee voormalige eigenaren van Inter.

Suning wordt ook de officiële trainingskleding partner voor de senioren en junioren teams. De Nike kleding zal dus met Suning sponsoring op de voorzijde gedragen worden tijdens trainingen. Tijdens de voorbereiding op dit seizoen viel al op dat de Pirelli sponsoring niet te zien was op de trainingskleding, waardoor geruchten ontstonden dat er een einde in zicht was van de samenwerking tussen Inter en Pirelli. Eén jaar geleden verlengde beide partijen de deal echter met drie seizoenen tot 2019, dus wat daar van waar is weten we niet.

Leestip: ‘Nike en Tottenham bereiken akkoord over sponsorcontract’

Bron: Footy Headlines