Met deze 8 tussendoortjes blijf je topfit

Als jij al goed op je voeding let om ook tijdens de zomerstop dat goddelijke sportlichaam van jou te behouden ben je uitstekend bezig, maar er zijn ook genoeg mannen die daar moeite mee hebben. Vooral die tussendoortjes willen daar niet echt aan meewerken. Toch kun jij tussendoor lekker snacken én een topsportlichaam gewoon combineren, zolang je maar weet wát je dan kunt snacken. Dat hebben we speciaal voor jou uitgezocht en de absolute toppers op een rijtje gezet.

Laat die vette hap en chocolade dus even voor wat het is en kies één van deze opties. Die stillen de honger namelijk net zo goed, zonder dat jij je daarna slecht voelt.

Noten

Voedzaam en supergezond!

Neem een zakje ongebrande, ongezouten noten mee naar je werk. Je kunt ze eventueel mixen met wat rozijnen. Wanneer je voor ongebrande noten kiest, krijg je geen extra onnodige vetten binnen. Ook vermijd je een overschot aan zout door ongezouten noten te kiezen. Wat zijn de voordelen van noten? Ze zitten bomvol met eiwitten, goede vetten en ze vullen goed. 

Dried Fruit

Gedroogde vruchten

Voor een flinke energie boost!

Er zitten wel redelijk wat suikers in, maar soms heb je daar gewoon behoeften aan. Vooral als je helemaal inkakt rond 16:00 bijvoorbeeld. Kies voor gedroogde vijgen, dadels en abrikoosjes. Maar ook cranberry’s en mango’s doen het goed! Hier kun je natuurlijk ook weer wat rozijntjes of krenten bij doen. Een goed alternatief wanneer je niet aan je 2 stukken fruit per dag komt.

Snackgroente

Het fijne van groente: je kunt er lekker veel van snacken. Goede vulling én weinig calorietjes. Combineer eventueel met een hummes-, yoghurt- of tzatzikidip. Kies voor wortel, paprika, komkommer, tomaatjes, bleekselderij, radijsjes, etc.

Rijstwafel

Rijstwafels zijn qua voedingsstoffen niet echte toppers, maar wat is het voordeel dan? Er zitten bijna geen calorieën in. Ook bevat het geen ongezonde dingen, zoals toegevoegde kleur- en/of smaakstoffen. Het bestaat eigenlijk alleen uit rijst en dan hebben we het natuurlijk wel over de naturel rijstwafels. Ideaal om honger uit te stellen tot je healthy lunch.

Kommetje soep

veggie-soup-1-1

Maak een flinke pan (groente)soep. Soep bevat veel voedingsstoffen en vrij weinig calorieën. Mits zelf gemaakt! Een kommetje als tussendoortje is een prima idee.

Gekookt ei

Het is niet de meest snelste snack, maar wel een aanrader. Zorg gewoon dat je er altijd wat in de koelkast hebt liggen, zodat het wel een snelle snack wordt. Een gekookt eitje in de ochtend zorgt ervoor dat je de rest van de dag minder honger hebt. En zoals de naam al zegt: een ei is rijk aan eiwitten.

Peulvruchten

Vanwege de vele vezels, antioxidanten en eiwitten die er in peulvruchten zitten, mag deze absoluut niet in deze lijst ontbreken. Bovendien zijn ze vetarm. Wel zitten er relatief veel koolhydraten in, maar dit zijn de goede, langzame koolhydraten. Voorbeelden van peulvruchten: bonen, erwten en linzen.

Fruit

Misschien een inkoppertje, maar wel altijd een goed idee! Dit door de vele vitamines, mineralen en antioxidanten die er in fruit zitten. Combineer je fruit met wat noten (vetten) zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Hou het wel gewoon bij 2 stukken fruit per dag; 4 kiwi’s, 2 bananen en een halve ananas is weer een beetje teveel van het goede! Tip: ga voor fruit uit het seizoen!

seizoensfruit

Leestip: Deze 9 voedingsmiddelen zijn perfect voor tijdens de zomerstop

my personaltrainer

Wil jij de hele week door tips en oefeningen om je lichaam te verbeteren? Voor slechts €5 euro per maand inspireren de experts van My-PersonalTrainer.nl je met superhandige tips en tools, workouts, challenges en gezonde recepten. Dit alles zit verwerkt in een hele mooie app waarin je ook nog eens jouw prestaties kunt monitoren. Dat klinkt als muziek in de oren toch? Meer info over deze topdienst vind je hier.