Nike creëert commotie door opmerkelijke Ronaldo-afbeelding na CL-winst

De Champions League finale tussen Real Madrid en Juventus was voor vele voetbalfans ter wereld een moment om naar uit te kijken. Voor adidas ongetwijfeld ook. Beide teams worden gesponsord door het Duitse sportmerk en daarbij is het ook leverancier van de Champions League bal. Toch had Nike ook één zeer belangrijke troef: Cristiano Ronaldo. Toen de Portugees vlak na het eindsignaal ter aarde stortten bleek dat Nike iets had voorbereid.

In de afbeelding hierboven zien we een afbeelding van een kleine Ronaldo. Het bijschrift luidt als volgt: Niemand geloofde dat een jongetje uit Madeira ooit een ster zou worden. Behalve dit jongetje uit Madeira zelf. Erg inspirerende woorden bij een even inspirerende foto. Waar ze bij Nike niet op hadden gerekend is dat een enkeling de originele foto zou herkennen. Een dag later circuleerde namelijk onderstaande foto op het internet, waardoor de instagrampost opeens voor commotie zorgde.

Tot ieders verbazing is op de originele foto te zien dat het kleine jongetje uit Madeira een adidas-shirt droeg. En juist die foto heeft Nike uitgekozen voor het belangrijkste moment van het jaar. Nu blijkt dus dat de foto is uitgesneden en begrijpen we waarom het onderste deel zwart is gemaakt. Toch een beetje onhandig. Op social media werd er dan ook met veel commotie op gereageerd. ‘Het enige Nike moment dat uiteindelijk toch een adidas-moment wordt’ zijn teksten die veel voorbij kwamen.

‘This boy knew’, maar wisten de hoge mannen bij Nike ook dat een creatieve medewerker een foto had uitgekozen waarop hij indirect reclame maakt voor de grote concurrent? In een tijd waarop men alles op internet kan terugvinden hadden ze toch beter moeten weten. Of deden ze het juist om nog meer buzz te genereren? Dat is dan bij deze gelukt.

Leestip: Nike vs. adidas: wie wordt kampioen van Europa?