‘Nike meldt zich in de strijd om kledingsponsor te worden van Arsenal’

Pas kwamen we nog met het bericht dat Arsenal op het punt staat om Puma te verlaten voor adidas, dat een veel groter bedrag wil betalen om de kleding van Arsenal te gaan produceren, maar nu komt vanuit dezelfde bron het verhaal dat Nike zich in de strijd gemengd heeft. Het gaat om een contract dat dan vanaf 2019-2020 actief is.

Nike vs. adidas

Een deal tussen Arsenal en adidas leek dichtbij, want ze waren bereid om en nabij de 50 miljoen pond per jaar te betalen aan Arsenal en echte concurrentie was er niet. Tot nu dus, want Nike heeft volgens Arsenal watcher @DarrenArsenal1 ook het jaarlijkse bedrag van 50 miljoen pond aangeboden.

Volgens Darren gaat Arsenal voor het einde van april nog een keuze maken, dus dan zullen we zien wie die strijd wint. Hoe de shirts eruit zouden kunnen zien zie je hieronder.

Mouwsponsor

Naast een nieuwe kledingsponsor zijn de Noord-Londenaren ook dichtbij een deal met de eerste mouwsponsor uit de historie van de club. Sinds afgelopen seizoen mogen Premier League clubs op één van de mouwen een sponsor dragen en dat gaat komend seizoen voor het eerst gebeuren bij Arsenal. Er zouden nog twee kandidaten over zijn en het zou dan gaan om video on demand streamingsdiensten. Het zou direct ook de grootste mouwsponsordeal worden van de Premier League met minimaal 15 miljoen pond per seizoen.

Doordat Mesut Özil een nieuw contract heeft getekend lijkt de kans groot dat de Duitser volgend seizoen nog in het Emirates Stadium te zien zal zijn. Wij denken dat zijn huidige crib in Londen één van de redenen is geweest waarom hij heeft bijgetekend. Niet normaal, wat een prachthuis.