Paddy Power bevestigt zichzelf in één week als beste hoofdsponsor in het voetbal

Begin deze week lanceerde Huddersfield het ‘nieuwe thuisshirt’ met de gloednieuwe hoofdsponsor Paddy Power. Voetbalfans vonden het verschrikkelijk, want de sponsor eiste de hoofdrol op in het design door als een sjerp over het shirt te hangen. Redelijk snel erna werd duidelijk dat het een marketingstunt was van Paddy Power. We dachten dat het daar bij zou blijven en dat ze tijdens het seizoen gewoon met de sponsor op de borst zouden spelen, maar niets is minder waar.

Paddy Power x Huddersfield

Onder het mom van de ‘Save Our Shirt’ campagne heeft Paddy Power er juist voor gekozen om helemaal niet op de nieuwe shirts van Huddersfield te komen staan. Volgens de Ierse bookmaker is het voetbalshirt geen billboard waar de aandacht op bedrijven moet liggen, maar is het shirt iets van de voetbalclub en hun fans. Op deze manier willen ze het voetbalshirt dus weer terug geven aan de fans en daar hebben wij veel respect voor!

Ze betalen natuurlijk wel gewoon om sponsor te zijn van Huddersfield, maar kiezen er dus bewust voor om niet zichtbaar te zijn. De media aandacht hebben ze met hun acties van de laatste week toch al te pakken gehad, op de beste manier mogelijk. Zoals ze zelf al zeggen in onderstaande (geniale) video: elke fan zou Paddy Power als sponsor van hun club willen hebben. Ik denk dat niemand het daar mee oneens is.

Nog even over de echte nieuwe shirts dan waar ze komend seizoen in gaan spelen. Zonder sponsoring zien beide shirts er gewoon heel classy uit, zonder dat het eigenlijk zo’n bijzondere shirts zijn. Het bewijst de kracht van geen sponsoring.

Thuis

Uit