Paulo Dybala lijkt Nike te gaan verlaten en presenteert eigen logo

De ster van Paulo Dybala is snel rijzende. Door velen wordt hij zelfs gezien als de Argentijnse kroonprins die de troon van Messi moet gaan vullen wanneer hij ermee stopt. Dat brengt natuurlijk de nodige aandacht met zich mee, maar tegelijkertijd ook flinke kansen om het maximale uit het ‘merk’ Dybala te halen. De marketingmachine van Paulo draait inmiddels op volle toeren en daar zien we nu de resultaten van. Hij heeft zelfs zijn eigen manier van juichen geclaimd, maar daar houdt het nog niet op.

Dybala naar adidas

Het heeft er alle schijn van dat Dybala Nike gaat verlaten, want de laatste weken speelt hij op compleet zwarte versies van de Mercurial. Dat doet hij omdat het contract met Nike in februari al verlopen is en dus mag het merk niet zichtbaar zijn op zijn schoenen. Volgens de laatste geruchten gaat hij dat contract niet verlengen, maar stapt hij over naar concurrent adidas. Daar moet hij één van de gezichten gaan worden van de aankomende Nemeziz, wat de vervanger wordt van de Messi voetbalschoen. We verwachten dan ook dat Dybala (mits hij zijn prestaties doorzet) in de toekomst door adidas gezien wordt als de nieuwe Messi.

Eigen Dybala-logo

Een tweede trucje uit de marketinghoed van Dybala is zijn eigen nieuwe logo, wat geïnspireerd is op zijn nieuwe manier van juichen. Zoals we al voorspeld hadden is de ‘Dybala Mask‘ eigenlijk gewoon een verkapte marketingstunt. Niks mis mee hoor, want de celebration ziet er best cool uit, maar het vormt ook de inspiratie voor het nieuwe logo van de man zelf. Daarnaast representeert het ‘zijn dagelijkse strijd tegen uitdagingen’. Alweer een behoorlijk saaie uitleg, want de uitleg achter zijn ‘Dybala Mask’ was ook heel saai.

“Dybalamask’ is heel eenvoudig. Het is het masker van een gladiator. Wanneer we het moeilijk hebben, is het soms nodig om een masker op te zetten dat je sterker maakt, zonder onze glimlach en vriendelijkheid te verliezen.”

We zullen de beste man hier echter niet over veroordelen, want een eigen logo en celebration is eigenlijk alleen maar slim voor een jongen met zo’n enorme potentie. Zeker als je een hoop Dybala-merchandise gaat verkopen. We hopen dat hij zijn belofte gaat inlossen en de nieuwe Messi wordt. Veel succes Paulo!

Leestip: Grafisch designer geeft nieuw Juventus logo een vette upgrade

Bron: Footy Headlines