Puma lijkt adidas na 20 jaar te gaan vervangen bij AC Milan

Deze week kwam via verschillende Italiaanse media naar buiten dat adidas besloten heeft om AC Milan te verlaten. Sinds 1998 stond de welbekende driestreep op de borst van de Rossoneri, maar daar komt na 20 jaar dus een einde aan. La Stampa en andere bronnen melden dat Puma de grootste kans maakt om vanaf komend seizoen de nieuwe shirtsponsor te worden. Wat dit voor het shirt gaat betekenen hebben enkele designers alvast uitgetest, waarbij één creatie er met kop en schouders bovenuit steekt.

AC Milan x Puma

Het Italiaanse FootbAll Nerds heeft een contest uitgeschreven om een nieuw ‘adidas-loos’ conceptshirt voor AC Milan te ontwerpen. Eén van de ontwerpen, gemaakt door Matteo Caputo, is veruit onze favoriet.

Hoewel adidas en AC Milan-shirt voor ons gevoel echt bij elkaar horen is dit Puma-alternatief ook erg mooi. We zien een hint naar het thuisshirt van vorig seizoen, maar ook zien we de Puma-touches op de schouder en mouwen die we dit jaar ook bij clubs als Arsenal, Leicester City en Dortmund vinden.

Financiële achteruitgang

Vermoedelijk zou bij de nieuwe deal een jaarlijkse bijdrage van 10-15 miljoen euro gemoeid zijn. Dat is een achteruitgang, aangezien adidas nu ruim €19 miljoen per jaar betaalt. Over de duur van de mogelijke Puma-deal is niets bekend. Andere mogelijke kapers op de kust zijn New Balance en Under Armour. Nike schijnt geen interesse te hebben en dat lijkt ook niet logisch aangezien zij Inter al sponsoren. Mocht de deal met Puma doorgaan dan is het natuurlijk wel nog altijd de vraag hoe het shirt er werkelijk uit komt te zien.

Heb je trouwens het nieuwe Italië shirt voor het WK al gezien? Hier zie je Buffon met het schitterende Italië shirt voor WK2018.