Deze set oefeningen bezorgt jou de buikspieren en core van Romelu Lukaku

Het is dinsdagmiddag en dan weet je hoe laat het is. Het is weer tijd voor verse tips om jouw fysieke gesteldheid te verbeteren en jou een onverslaanbare speler te maken. Vandaag presenteren we je een circuit dat ervoor gaat zorgen dat jij keiharde buikspieren krijgt en je vetverbranding een flinke oppepper krijgt. Moet je daarvoor uren in de sportschool staan? Nope, dit circuit bestaat uit slechts drie oefeningen en neemt maar 15 minuten van je kostbare tijd in beslag. We gaan meteen aan de slag.

Oefening 1: Plank Jumps

In onderstaande video wordt precies uitgelegd hoe je een plank-jump doet. Wanneer je zo’n 20 herhalingen doet krijgt je stofwisseling ongeveer dezelfde boost als van 30 seconden sprinten. Daarnaast is het ook nog een killer voor je buikspieren.

Oefening 2: V-sit scissor

Ontwikkel snel core- en buikspieren van beton met deze simpele oefening. Zorg ervoor dat je tijdens de gehele oefening spanning op je core houdt. Wanneer het echt te zwaar wordt plaats je je handen in je zij en je ellenbogen langs je lichaam op de grond voor iets meer ondersteuning. Houd je benen gestrekt boven de grond. Niet opgeven, het zijn maar 45 seconden!

Oefening 3: Push-up Squat-hold

De push-up en de squat zijn natuurlijk onmisbaar bij elke work-out waarbij alleen met lichaamsgewicht wordt getraind. Daarom hebben wij er een mix van gemaakt. Met deze oefening train je niet alleen je benen (squat) en je bovenlichaam (push-up), het eist ook heel wat van je cardiovasculaire systeem omdat je meteen vanuit de push-up naar een squat springt. Je core zal na ronde 5 om rust schreeuwen.

Hieronder vind je de opbouw van het totale circuit. Je doet vijf ronden, waarin je elke oefening 45 seconden probeert vol te houden. Tussen elke oefening zit 10 seconden rust en na elke ronde pak je een minuutje om op adem te komen.

Ronde 1: Oefening 1 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 2 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 3 45 sec.
Ronde 2: Oefening 1 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 2 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 3 45 sec.
Ronde 3: Oefening 1 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 2 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 3 45 sec.
Ronde 4: Oefening 1 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 2 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 3 45 sec.
Ronde 5: Oefening 1 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 2 45 sec. Rust 10 sec. Oefening 3 45 sec.

Lees ook: Met dit trainingsschema krijg jij een lichaam als Memphis Depay

my personaltrainer

Wil jij de hele week door tips en oefeningen om je lichaam te verbeteren? Voor slechts €5 euro per maand inspireren de experts van My-PersonalTrainer.nl je met superhandige tips en tools, workouts, challenges en gezonde recepten. Dit alles zit verwerkt in een hele mooie app waarin je ook nog eens jouw prestaties kunt monitoren. Dat klinkt als muziek in de oren toch? Meer info over deze topdienst vind je hier.