Deze spieropbouwende shake is perfect voor na je training

Of het nou na een voetbaltraining of een gymsessie is, na je workout heb je eiwitten nodig om je spieren sterker te maken. Je kan voor de standaard eiwitshakes gaan, maar je kunt ook heel simpel en snel iets veel lekkerders maken met nóg meer eiwitten. Deze smoothie is dan ook een echte krachtpatser en heeft een smaak die je doet terugdenken aan de zomer.

Perzikeiwitshake

Deze shake bevat maar liefst 42 gram (!) eiwitten, dus behalve dat de spieren het heerlijk vinden hou je er ook nog een vol gevoel aan over tot je volgende maaltijd. Daarnaast zorgen de perziken, Griekse yoghurt, melk en munt voor belangrijke antioxidanten, vitamines en mineralen die goed zijn voor de botten, hart en huid.

Ingrediënten:

  • 2 perzikken, ontpit en in stukken
  • halve kop naturel Griekse yoghurt
  • driekwart kop volle melk
  • een kwart kop muntblaadjes
  • 1 scoop vanille-eiwitpoeder

Wat je hierboven ziet aan ingrediënten is goed voor één portie. Je maakt er een smoothie van door alles in een blender te gooien en tot een glad geheel te mixen. Doe het in een glas en geef die spieren de brandstof die ze verdienen.

Voedingswaarden: 468 kcal, 42 gram eiwitten, 50 gram koolhydraten (waarvan 6 gram vezels) en 13 gram vetten.

Nu weet je dus wat je na je training moet drinken, maar weet jij ook al wat je het beste kunt eten na een workout? Dit zijn de 8 beste dingen.

Bron: Men's Health