Zelden verpestte een sponsor zo’n vette shirts als bij Club América

Club América, één van Mexico’s grootste voetbalclubs, krijgt eigenlijk altijd wel vette shirts van Nike. Dit jaar hebben ze weer flink uitgepakt met een gruwelijk thuis- en uitshirt, maar er kleeft een groot nadeel aan. De ‘kleine’ sponsor onder hoofdsponsor Huawei vern**kt beide shirts namelijk behoorlijk. Sponsors pakken wel vaker niet zo goed uit, maar zo slecht als dit hebben we toch niet vaak gezien. Zonde, want nogmaals: de shirts zijn echt heel vet.

Nike Club América shirts

Het design van zowel het thuis- en uitshirt is geïnspireerd op klassieke designs uit de jaren ’90. Saillant detail is dat die tenues toen door adidas gemaakt werden, maar Nike heeft het nu dus een moderne twist gegeven. De kleurencombinatie en het patroon vinden wij puur goud, net als de mouwen bij het uitshirt. Maar dan naar de sponsors. Huawei staat er gewoon prima op en zelfs de sponsors op de mouw zijn niet storend, maar het gaat om dat lelijke kleine oranje vierkantje waar ‘The Home Depot’ in staat. Verschrikkelijk.

Club América thuistenue 2017/2018

Club América uittenue 2017/2018

We vragen ons af hoeveel deze partij betaald heeft om het shirt te verpesten. Het zal toch behoorlijk wat moeten zijn als je hier als club zijnde aan mee wilt doen. Zonder die sponsoring hoorde beide tenues ongetwijfeld bij de vetste releases van het jaar, maar helaas. Toch willen we jullie nog even de keuze geven: welke vinden jullie beter? Het thuis- of uittenue?

Afgelopen week maakten we trouwens al een elftal van de vetste nieuwe voetbalshirts die tot nu toe gelanceerd zijn. Daarin beperkte we ons tot Europa.