Zo gelimiteerd was de productie van de Predator Mania Champagne

Afgelopen dinsdag stond helemaal in het teken van de wedergeboorte van de adidas Predator Mania. De nostalgische schoen was onderdeel van de limited ‘Champagne’ collectie, waar ook de ACE, X en Copa onder vielen. Het merk maakte echter niet bekend hoe limited de Predator was en tot ieders verrassing was de schoen wereldwijd binnen een paar minuten uitverkocht. Nu is echter naar buiten gekomen hoe weinig paren er gemaakt zijn van de Predator.

Limited edition Predator Mania

Over alle verkooppunten waren er in totaal slechts 2.500 paren van de Predator Mania ‘Champagne’ aanwezig. Op adidas na is ProDirectSoccer daar de grootste partij van en zelfs zij hadden maar 120 paren. Het meest bizarre cijfer komt echter van adidas US (Amerika), want die hadden in totaal maar 15 paren. Dat zijn toch behoorlijk schokkende cijfers voor een schoen die al maandenlang gehypet wordt.

Wat misschien nog wel het meest schrijnende is, is dat veel van deze schoenen op de tweedehands markt terecht zijn gekomen voor belachelijke prijzen. Aasgieren die op zoek zijn naar een flinke winst, maken gebruik van bots die ervoor zorgen dat ze als eerste op de site zijn en zo hun slag kunnen slaan. Dat is niet iets waar adidas wat aan kan doen, maar daar zouden ze wel rekening mee kunnen houden in de aantallen die ze maken voor het grote publiek.

We kunnen dus wel concluderen dat de Predator Mania re-release vooral een media hype was van adidas waar weinig echte fans van hebben kunnen profiteren. Het had al veel verschil gemaakt als ze wel gezegd hadden hoe gelimiteerd ze waren, want dan waren de fans minder teleurgesteld. Nike liet bij de Tiempo Totti bijvoorbeeld van te voren al weten dat er maar 2.500 paren verkocht zouden worden en daar hoor je nu niemand over klagen. Laten we hopen dat ze leren van deze harde les.

Leestip: Dit is de volledige limited adidas ‘Champagne’ collectie

Bron: Footy Headlines