Zo krijg jij de sprongkracht van last minute held Sergio Ramos

Wie komt daar aangevlogen? Is het een vliegtuig, is het een vogel? Nee, het is Sergio Ramos. Soms lijkt het wel alsof hij kan zweven, om in de laatste minuut de winnende binnen te knikken. Maar hoe doet hij dat toch? Het is vooral een kwestie van jezelf sterker maken. In het hedendaagse topvoetbal is het simpelweg niet meer voldoende alleen aan je techniek en conditie te werken. Wil jij ook de sprongkracht van Ramos creëren? Hieronder showen de jongens van My-PersonalTrainer hoe je dat gaat bereiken. Check ook zeker de handige instructievideo’s!

¡Daaaaani! ¡Que viene el coco! ? Daaaani! Watch out for The boogeyman!?

Een foto die is geplaatst door Sergio Ramos (@sr4oficial) op

Sneller worden en sprongkracht vergroten
Begin bij de kern en start met het trainen van je balans & core (romp). Deze trainingen worden vaak op het tweede plan gezet en er wordt vaak hard gewerkt aan de conditie. Balans & core, maar ook het trainen van je krachtuithoudingsvermogen, is een belangrijk onderdeel dat in het hedendaagse voetbal absoluut niet mag ontbreken. Hoe sterker je core, hoe groter je totale krachtpotentie. Een sterke core betekend meer snelheid, betere balans en meer sprongkracht. Hieronder vind je 3 challenges die jou gaan helpen meer sprongkracht en snelheid te creëren.

De Challenge
Ga de onderstaande challenge aan voor minimaal 3 x per week 1 maand lang en je zult versteld staan van het resultaat. Pak tussen elke ronde 1 minuut en tussen de oefeningen 20 seconden rust. Mocht je het aantal herhalingen per oefening niet halen, wat absoluut geen schande is, probeer er dan elke ronde zoveel mogelijk te doen. Met de juiste mindset haal je ze over een paar weken wel!

ChallengesAantal herh. Ronde 1Aantal herh. Ronde 2Aantal herh. Ronde 3Aantal herh. Ronde 4Aantal herh. Ronde 5
Froggers4050504030
Squat-jumps4050504030
Toe-touch superman push-up2030203020

Hieronder zie je een drietal video’s van de oefeningen uit het bovenstaande schema. Neem even goed de tijd ze bekijken, des te beter de uitvoering en uiteindelijk ook de resultaten!

Froggers

Squat Jumps

Superman Toe-Touch Push-Up

Leestip: Moet je gaan sporten als je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt?