Zo ziet het dieet van voetballers als Ronaldo eruit

Als echte sportman wil jij natuurlijk elke dag goed en vol energie beginnen. Een goed ontbijt is dan essentieel, iets wat jij, Ronaldo en alle andere sporters al wisten. Het wordt niet voor niets de belangrijkste maaltijd van de dag genoemd. Het zorgt ervoor dat jij de brandstof hebt die nodig is voor jouw activiteiten en kan jouw lichaam ook nog eens helpen om fitter te worden. Maar hoe ziet het ontbijtdieet van deze atleten er dan uit? Nou, zo ongeveer.

Ontbijt

Ten eerste is een goed begin van de dag afhankelijk van hoeveel uren je geslapen hebt. Ongeveer 8 uur slaap wordt aangeraden om het lichaam goed uit te laten rusten. Vervolgens kies je voor voedsel wat rijk is aan proteïne en koolhydraten, zoals fruit, volkoren granen, eieren of melk. Let erop dat je vervolgens niet meer dan 2 tot 3 uur laat verstrijken totdat je een kleine snack eet.

ronaldo ufc

Lunch

Tijdens de lunch is het belangrijk dat je niet te veel eet. Kies voor een maaltijd met weinig calorieën met fruit en veel groentes. Een lichte pasta-maaltijd of een Caesar salade zijn goede keuzes, aangezien ze veel vitamine, proteïne en mineralen bevatten.

Diner

De ideale laatste maaltijd van de dag is rijk aan vezels, proteïnes, vitamines en koolhydraten. Je genoeg keuzes om aan deze criteria te voldoen, zoals kipfilet, groene bonen, rijst en een stuk fruit voor dessert. Probeer te voorkomen dat je net voordat je naar bed gaat nog wat eet, want dat werkt alleen maar tegen je.

Leestip: Waarom je na elke training aan de kwark moet gaan

Bron: Quora